طراحی لوگو 10 ترفند

در این وب سایت محتوای طبقه بندی شده‌ی دیگر سایت‌ها منتشر خواهد شد

طراحی لوگو 10 ترفند

۳ بازديد
بنابراین، این لوگوهای غیرقابل انکار "خوب" چه مشترکاتی دارند؟ اغلب، آنها از اصول طراحی ثابت شده استفاده می کنند تا یک پایه قوی ایجاد کنند - قبل از اضافه کردن ویژگی های منحصر به فرد خود. در اینجا، ما به اصول لوگوهای خوب می پردازیم و 10 نکته و نمونه طراحی را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کند آنها را عملی کنید!
هدف از یک لوگو
لوگوها همچنین مانند طلسم شرکت شما هستند و شخصیت، ارزش ها و پیام های اصلی برند شما را تنها در یک نگاه به صورت بصری در میان می گذارند. این اولین برداشت این توانایی را دارد که از آن نقطه به بعد چگونه بیننده درباره برند شما فکر می کند. لوگوها همچنین به عنوان سنگ بنای سایر برندهای بصری شما مانند وب سایت و کارت ویزیت شما عمل می کنند.
طراحی وب‌سایت فروشگاهی در تبریز
اصول طراحی که هنگام ایجاد لوگو باید رعایت شود
استفاده از اصول طراحی برای کمک به ایجاد لوگو می تواند فرآیند طراحی را بسیار آسان تر کند. این عناصر بلوک های سازنده انواع لوگوها هستند. پنج اصل طراحی عبارتند از:

تعادل
لوگوهایی که به خوبی متعادل هستند، هماهنگ و صیقلی به نظر می رسند. هیچ چیز بیش از حد به یک طرف طراحی یا طرف دیگر منتقل نمی شود. هنگامی که طراحی شما نامتناسب است، می تواند بیش از حد آشفته به نظر برسد و جذب یکباره همه اطلاعات را برای بیننده دشوار کند.


هم ترازی، فاصله و تقارن همگی بخش های مهمی برای دستیابی به تعادل در لوگوی شما هستند. به عنوان مثال، در حالی که به نظر می رسد در ترکیب فوق چیزهای زیادی در جریان است، این سه عامل مانع از ایجاد احساس طاقت فرسا می شود.

آیا می‌خواهید در لوگوی خود تعادل برقرار کنید؟ نشان‌واره کشاورزی درخت سبز تیره Canva کار سختی را برای شما انجام داده است - فقط باید متن و نماد خود را اضافه کنید!

نماد کشاورزی سبز تیره نماد کشاورزی
از این قالب استفاده کنید
تکرار
تکرار ممکن است به نظر برسد که دستور العملی برای طراحی خسته کننده است. اما، در واقع برای هدایت سریع چشم بیننده از یک طرف طراحی شما به سمت دیگر مهم است. این امر اسکن، جذب و (امیدواریم!) تمام اطلاعات لوگوی شما را برای آنها آسان می کند.

کلید استفاده از تکرار در لوگوی خود بدون احساس تکراری، ترکیب الگوهایی با تفاوت های جزئی است. این می تواند به شکل یک متن در رنگ های مختلف یا نمادها و اشکال با تغییرات جزئی باشد.

چکیده دایره نیلی ما با لایه بندی دو شکل مشابه با کدورت متفاوت، تکرار را به نفع خود نشان می دهد. امروز در Canva آن را برای خود بسازید!

لوگوی چکیده دایره نیلی
از این قالب استفاده کنید
تضاد
موارد متضاد جذب می شوند و این قطعاً در طراحی لوگوی خوب صدق می کند! استفاده از کنتراست در طراحی شما می تواند به ایجاد آن فاکتور "وای" کمک کند که بیننده را غافلگیر کند (به روشی خوب!) اساساً کنتراست زمانی است که شما دو عنصر متضاد را کنار هم قرار دهید تا آنها را برجسته کنید.

شکاف
از طریق دریبل

بسیاری از طراحان از یک طرح رنگ متضاد برای گنجاندن این اصل طراحی در لوگوی خود استفاده می کنند. اگرچه این یک استراتژی موثر است، اما تنها راه نیست! همچنین می توانید از یک طرح تقسیم چشم نواز مانند طراح در لوگوی بالا استفاده کنید تا با اشکال و خطوط تضاد ایجاد کنید.

از شکل‌ها و خطوط گرفته تا طرح‌های رنگی پر جنب و جوش، الگوی مربع زرد و نارنجی Canva به روش‌های مختلف کنتراست را به حداکثر می‌رساند!

لوگوی خرده فروشی مربعی زرد و نارنجی
از این قالب استفاده کنید
تسلط
تسلط زمانی است که یکی از عناصر بصری شما برجسته‌تر از بقیه باشد و آن را به نقطه کانونی لوگوی شما تبدیل کند. در حالی که این ممکن است برخلاف تعادل به نظر برسد، اما می تواند یک استراتژی موثر برای جلب نظر بیننده به یک ناحیه خاص از لوگو باشد. بعلاوه، از قدرت غافلگیری استفاده می کند و می تواند طراحی شما را هیجان انگیزتر و پویاتر کند.

b54a226ee22a6c8c92778818f7decffe
از طریق دریبل

همانطور که در لوگوی بالا مشاهده می کنید، می توانید همزمان از دومین و لوگو استفاده کنید. در حالی که تایپوگرافی نام تجاری به وضوح بیش از سایر عناصر برجسته است، کل ترکیب به خوبی متعادل و تراز باقی می ماند.

آیا آماده اید تا در طراحی لوگوی خود برتری داشته باشید؟ Canva’s Orange and White Burgers and Shakes Logolets نماد آن صحبت می کند.
سئو سایت در تبریز
لوگوی برگر و شیکس نارنجی و سفید
از این قالب استفاده کنید
سلسله مراتب
در لوگوی شما، اغلب چند قطعه اطلاعات مختلف وجود دارد که باید به صورت بصری منتقل کنید - مانند اینکه شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و برای چه کسی این کار را انجام می دهید. اینجاست که اصل سلسله مراتب بصری وارد می شود. اینجاست که عناصر خود را به گونه ای ساختار می دهید که عمداً چشم بیننده را در طراحی خود هدایت می کند. در اصل، این مسیری است که آنها برای پردازش تمام اطلاعات در لوگوی شما طی خواهند کرد. بنابراین، این اشتباه است
باید این کار را به روشی انجام داد که منطقی باشد. تمام اصول طراحی دیگر برای دستیابی به سلسله مراتب بصری قوی با هم کار می کنند، مانند مواردی مانند کادربندی، تایپوگرافی و رنگ ها.

391355c334b119bdafaace634c7d08da
از طریق دریبل

می توانید سلسله مراتب بصری را در لوگوی بالا برای طراح Tal Shafik مشاهده کنید. او از اندازه و جسارت تایپوگرافی خود استفاده می کند تا بیننده را از طریق لایه های مختلف لوگوی خود به مسیر مورد نظر هدایت کند.

الگوی Canva's Mustard Black Minimalist Etsy Shop از ایجاد سلسله مراتب بصری استفاده می کند - از کادربندی و متن برای بردن بیننده شما به سفری بصری استفاده می کند.

نماد فروشگاه Etsy مینیمالیست مشکی خردلی
از این قالب استفاده کنید
10 نکته طراحی که باید هنگام ایجاد لوگو رعایت کنید
در حالی که اصول یک لوگوی خوب ممکن است از نظر تئوری ساده به نظر برسند، اما دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که ما 10 نکته طراحی لوگو را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم آنها را عملی کنید، به علاوه نمونه‌هایی که دقیقاً دلیل کارکرد آنها را نشان می‌دهند.

نکته طراحی 1: یک طرح رنگ مشابه یا مکمل را انتخاب کنید
پالت رنگ شما اغلب می تواند عامل تعیین کننده بین صاف افتادن لوگو یا جهش از صفحه باشد. اما، چگونه می توان فهمید که کدام رنگ ها در طراحی لوگو به خوبی با هم کار می کنند؟ یک قانون بزرگ این است که یک طرح رنگ مکمل مشابه را انتخاب کنید.

پالت رنگی مشابه زمانی است که از دو رنگ که در کنار هم - یا حداقل خیلی نزدیک - روی چرخ رنگ قرار دارند استفاده می کنید. به عنوان مثال، این می تواند زرد یا سبز باشد. صورتی و بنفش یا سبز و آبی. وقتی این رنگ ها با هم جفت می شوند، حس هماهنگی ایجاد می کند که برای چشم دلپذیر است. این جفت رنگ برای برندهایی که می‌خواهند لوگوی آن‌ها آرامش‌بخش باشد، ایده‌آل است.

lollipops-1024x1024
از طریق Looka

شما می توانید یک طرح رنگ مشابه را در طبیعت، در این لوگو برای محوطه سازی نمایشگاه سبز مشاهده کنید. زرد با سبز جفت می شود - یک ترکیب رنگ رایج برای مارک های محوطه سازی به دلیل زیبایی ظاهری طبیعی آن.

آیا می خواهید از طرح رنگی مشابه، سبز و زرد در طراحی لوگوی خود استفاده کنید؟ الگوی نشان‌واره Canva’s Green with Cutout Circle Agriculture را بررسی کنید.

سبز با لوگوی Cutout Circle Agriculture
از این قالب استفاده کنید
از طرف دیگر، یک طرح رنگ مکمل از دو رنگ استفاده می کند که در مقابل یکدیگر روی چرخ رنگ قرار می گیرند. این امر کنتراست بالایی را در طراحی لوگوی شما ایجاد می‌کند تا جلوه‌ای بصری جلب‌کننده داشته باشد که در حاشیه قرار دارد. این باعث می شود که بیننده تقریباً به لوگوی شما توجه نکند!

output_Re4zcS
استودیو Via Dribbble Design Illo از تکرارهای مختلفی از طرح های رنگی مکمل در برندسازی خود استفاده می کند. نتیجه یک لوگوی جلب توجه است که قدرتمند، جسورانه و مدرن به نظر می رسد.

می توانید کنتراست را در طراحی لوگوی خود با الگوی لوگوی جشنواره آبی و صورتی Canva تقویت کنید.

لوگوی جشنواره آبی و صورتی
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 2: تایپوگرافی خوانا را انتخاب کنید
شما می توانید زیباترین لوگوی دنیا را داشته باشید. اما، اگر بیننده نتواند متن شما را بخواند، بعید است اثری ماندگار از خود به جای بگذارد! استفاده از فونت‌های قابل خواندن و وب‌پسند برای حرفه‌ای و صیقلی جلوه دادن لوگوی شما بسیار مهم است. به علاوه، تضمین می کند که می توانید پیام خود را به طور مؤثر منتقل کنید. از این گذشته، اگر بیننده مجبور باشد برای رمزگشایی لوگوی شما خیلی سخت کار کند، به سرعت علاقه خود را از دست می دهد!

بیسون-1-1
از طریق Codeinwp

گرافیک بالا از فونت پررنگ و san-serif از خانواده Bison استفاده می کند. این یک انتخاب عالی برای تایپوگرافی لوگو است، زیرا برجسته می شود و فوراً نظر شما را متوجه می شود. دیگر فونت های عالی برای لوگوها عبارتند از: لیگ اسپارتان هندسی، Monsterrat کلاسیک و طرح زنانه تر Playfair. اگر فونت اسکریپت دست‌نویس یا قلم مو را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که متن شما حتی در اندازه‌های کوچک هم قابل خواندن است.

همه قالب‌های لوگوی Canva از حروف خوانا و وب‌پسند استفاده می‌کنند و الگوی لوگوی مربع‌های سیاه و سبز از این قاعده مستثنی نیست. این یکی از Bebas Neue برای تأثیرگذاری جدی استفاده می کند.

لوگوی مبلمان خانه مربع مشکی و سبز
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 3: از فضای سفید در لوگوی خود استفاده کنید
اغلب، لوگوهای خوب به همان اندازه در مورد چیزهایی هستند که در آن گنجانده نشده‌اید و کارهایی که انجام می‌دهید. در غیر این صورت به عنوان فضای منفی یا خالی شناخته می شود، استفاده از فضای سفید زیاد در لوگوی شما برای دستیابی به تعادل ضروری است. این به سادگی قسمت هایی از طراحی شما است که هیچ عنصر بصری در آنها وجود ندارد. این به لوگوی شما فضایی برای تنفس می دهد و از احساس آشفتگی یا شلوغی بیش از حد جلوگیری می کند.

output_Re4zcS
از طریق Dribbble لوگوی بالا برای HNH فضای سفید را نه تنها در اطراف عناصر بصری خود بلکه در داخل نماد برای ایجاد یک جلوه "شکسته" جذاب گنجانده است. نتیجه یک لوگوی تمیز و مینیمالیستی است که هنوز هم دیدن آن جالب است!

الگوی مینیمالیستی کِرِم قاب عکاسی Canva’s Canva مکانی عالی برای شروع طراحی سفید در لوگوی خود است.

لوگوی عکاسی با قاب کرنر
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 4: مطمئن شوید که عناصر شما در یک راستا قرار دارند
فاصله و تراز آرم شما می تواند چیزی باشد که لوگوی شما را از «ساعت آماتور» به «آه وای، آیا شما آن را طراحی کردید؟» این شامل اطمینان از تمام موارد است.فاصله حروف و کلمات، عناصر بصری و حاشیه ها یکنواخت و مرکزی هستند. انجام این کار لوگوی شما را به گونه ای گرد هم می آورد که متعادل و هماهنگ به نظر می رسد.

attachment_76391859-e1485982554169
از طریق 99Designs

این لوگو برای Neuro Coffee یک مثال عالی است. در حالی که در بسیاری از لایه های متنی چیزهای زیادی در جریان است، این لایه ها تراز و متعادل هستند. به این معنی که فاصله بین حروف و خطوط ثابت است. این باعث می شود که این لوگو بیش از حد شلوغ و طاقت فرسا نباشد.

ابزارهای تراز داخلی Canva برای اطمینان از یکسان بودن فاصله شما عالی هستند. با این حال، اگر به دنبال طراحی لوگوی چند سطحی هستید که در حال حاضر کاملاً هماهنگ شده باشد، الگوی سیاه و زرد پررنگ Etsy Shop Logo را بررسی کنید.

نماد فروشگاه Etsy سیاه و زرد پررنگ
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 5: کمتر و بیشتر از آن استفاده کنید
طراحان بزرگ به دنبال چیزهایی نیستند که بتوانند به لوگوی خود اضافه کنند، بلکه به دنبال چیزهایی هستند که می توانند حذف کنند! در حالی که مطمئناً زمان و مکانی برای لوگوهای پر سر و صدا و حداکثری وجود دارد، با طراحی تمیز و ساده اشتباه کردن سخت است. هرچه عناصر بصری کمتری در طراحی لوگو خود داشته باشید، کمتر برای جلب توجه بیننده رقابت می کنند. این به این معنی است که می توانید عناصر بصری را که در لوگوی خود دارید به شمار آورید.

output_Re4zcS
Via Dribbble این طراحی لوگو برای شرکت تشک Naturalist نشان می دهد که چگونه می توانید کارهای زیادی را با این مقدار کم انجام دهید. آنها یک طرح رنگی متمایز را با یک ترکیب ساده ترکیب کرده‌اند، در عوض از شکل منحنی N برای اضافه کردن یک نقطه تفاوت استفاده می‌کنند.

آیا می خواهید رویکرد "کمتر بیشتر است" را برای طراحی لوگوی خود داشته باشید؟ لوگوی تجاری دایره آبی روشن Canva از حداقل عناصر بصری برای ایجاد حداکثر تأثیر استفاده می کند.

لوگوی تجاری دایره آبی روشن
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 6: یک مسیر بصری ایجاد کنید که منطقی باشد
طراحان بزرگ می دانند که چگونه بینندگان خود را از طریق لوگوی خود به سفری بصری ببرند. آنها این کار را نه از روی شانس، بلکه با منطق انجام می دهند! وقتی مردم به لوگوی شما نگاه می کنند، معمولا آن را از بالا به پایین اسکن نمی کنند. در عوض، آنها ابتدا به برجسته ترین چیز نگاه می کنند. بنابراین، ابتدا به این فکر کنید که می‌خواهید به چه اطلاعاتی نگاه کنند، سپس لوگوی خود را بر اساس آن ساختار دهید. شما می توانید این کار را با تبدیل آن به بزرگ ترین یا پررنگ ترین عنصر صفحه انجام دهید. از آنجا، بینندگان معمولاً به دنبال نشانه‌های بصری می‌گردند که آن‌ها را به مهم‌ترین قطعه اطلاعات بعدی هدایت می‌کند – چه از طریق فلش، کادربندی یا کنتراست بصری.

output_Re4zcS
Via Dribbble این لوگو برای The Vault نمونه کاملی از سلسله مراتب بصری عالی است. چشم بیننده بلافاصله به سمت تایپوگرافی بزرگ در بالا کشیده می شود. سپس، تصاویر روی قوس های گرد آن را به متن ثانویه در امتداد پایین می آورند. حتی زمانی که متحرک نیست، گرافیک گام هوشمندانه دوباره چشم را به نام برند بازمی گرداند. نابغه!

می‌توانید با الگوی نشان‌واره سفری آبی با طناب قهوه‌ای Canva's برای سلسله‌مراتب بصری رویکرد ساده‌تری داشته باشید. اطلاعات قبلاً به‌گونه‌ای ارائه شده است که چشم بیننده را در مسیری منطقی راهنمایی می‌کند - تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را متعلق به خودتان کنید!

آرم سفر آبی با طناب قهوه ای
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 7: از تقارن برای ایجاد هماهنگی بصری استفاده کنید
چه لوگوی شما روشن و پررنگ باشد یا تک رنگ و مینیمالیستی، تقارن کلید ایجاد طرح های تاثیرگذار است. این زمانی است که عناصر بصری شما به طور مساوی در هر طرف متعادل می شوند. ما به عنوان انسان، تقارن را دوست داریم - این یک عامل بزرگ در چیزی است که از نظر زیبایی شناختی خوشایند است. هنگامی که طرح های شما به طور متقارن متعادل هستند، فوراً هماهنگ تر و حرفه ای تر به نظر می رسند.

a15f3490321111.5e24a15374f91
از طریق Behance

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از تقارن برای بالا بردن طرح های خود استفاده کنید. این می تواند به سادگی اطمینان حاصل کند که فضای یکسانی در اطراف متن خود از همه طرف دارید. یا، همانطور که طراح Siddhhant Sanu در لوگوی بالا آورده است، می‌توانید یک نماد متقارن قرار دهید. این نماد می تواند از وسط بریده شود و در هر دو طرف کاملاً یکنواخت باشد. او همچنین با استفاده از همان رنگ های سفید و خاکستری در تایپوگرافی خود به این حس متعادل افزوده است.

آیا می خواهید از قدرت تقارن در طرح های خود استفاده کنید؟ لوگوی عکاسی جعبه خاکستری Canva از یک نماد متعادل استفاده می کند که به راحتی می توانید آن را برای برند خود سفارشی کنید.

لوگو عکاسی جعبه خاکستری
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 7: از اشکال و خطوط برای ایجاد کنتراست استفاده کنید
رنگ تنها راهی نیست که می توانید در طراحی لوگو خود کنتراست ایجاد کنید. همچنین می‌توانید شکل‌ها و خطوط را لایه‌بندی کنید تا بردارها و الگوها ایجاد کنید یا یک لوگوی سه بعدی بسازید. اینها نه تنها می توانند به لوگوی شما جذابیت بصری بیشتری بدهند، بلکه می توانند برای هدایت نگاه بیننده به عناصر خاصی در لوگوی شما نیز استفاده شوند.

yellowstone_2x
از طریق دریبل

این لوگوی پارک ملی یلوستون از اشکال، خطوط و نمادها برای ترسیم یک تصویر استفاده می کند - به معنای واقعی کلمه! مثلث های انباشته شده روی هم نه تنها یک الگوی چشمگیر ایجاد می کنند، بلکه به عنوان فلش هایی از متن "Yellowstone" به نماد کوه نیز عمل می کنند. این به بینندگان کمک می کند تا یلوستون را با طبیعت و حس ماجراجویی مرتبط کنند.

آیا می خواهید در طراحی لوگوی خود به یک جو ماجراجویانه مشابه دست پیدا کنید؟ Canva’s Rustic Mountai را ببینید
n قالب آرم برای به دست آوردن ظاهر!

لوگوی کوهستانی روستایی
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 9: از آیکون های به یاد ماندنی استفاده کنید
اغلب، چیزی که یک لوگو را در حافظه ما جاسازی می کند، متن یا رنگ ها نیست، بلکه شمایل نگاری است. به برخی از به یاد ماندنی‌ترین لوگوهای جهان فکر کنید و احتمالاً به ذهنتان می‌آید تاق‌های نمادین مک‌دونالد یا پری دریایی استارباکس هستند. نمادهای منحصر به فرد و نمادین می توانند به لوگوی شما نقطه تمایز دهند و اطمینان حاصل کنند که در ذهن بیننده می ماند.

b_heart-02-02_2x
از طریق دریبل

به عنوان مثال، نماد موجود در این لوگو به چند دلیل به یاد ماندنی است. نه تنها قلب عشق کاملاً با نام معشوق مطابقت دارد، بلکه به روشی خلاقانه در سطح "B" ادغام شده است. نتیجه یک لوگوی زیبا است که احتمالاً در ذهن بیننده می ماند.

لازم نیست همه نمادها نمادین باشند تا به یاد ماندنی باشند! لوگوی لوگوی ماساژ Manadala صورتی Canva دارای یک لوگوی زیبا و پیچیده است که می تواند در صنایع مختلف کار کند.

لوگوی صورتی ماساژ ماندالا
از این قالب استفاده کنید
نکته طراحی 10: عنصر غافلگیری را وارد کنید
هنگامی که اصول طراحی لوگو را به خوبی درک کردید، می توانید خارج از چارچوب فکر کنید. از این گذشته، طراحی فقط پیروی از قانون نیست. گاهی اوقات، این در مورد ساختن خودتان است! افزودن برخی عناصر شگفت‌انگیز به یک لوگوی با ساختار خوب می‌تواند تنها چیزی باشد که برای بردن آن به سطح بعدی نیاز دارید.

maxistentialism-primary_2x
از طریق دریبل

به عنوان مثال، این لوگوی ماکسیستیالیسم متن خود را به سه قسمت تقسیم می کند - سه قسمت مورب و یک قسمت افقی مستقیم. افزودن یک عنصر عجیب و غریب به عنوان شکستن الگو شناخته می شود - تکنیکی که می تواند لوگوی شما را به سطح بعدی برساند. در این برندینگ، در عین حال که به خوبی در کنار هم ظاهر می‌شود، حسی انتزاعی به لوگو می‌دهد.

اگر می‌خواهید عنصر شگفت‌انگیز را در طراحی خود بگنجانید، الگوی لوگوی برنامه موسیقی امواج صوتی رنگارنگ Canva تنها مقدار مناسبی انتزاعی است.

لوگوی برنامه موسیقی امواج صوتی رنگارنگ
از این قالب استفاده کنید
با استفاده از اصول، مثال‌ها و نکات طراحی در این مقاله، می‌توانید لوگویی ایجاد کنید که بسیار فراتر از «خوب» است. لوگویی فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کنید که واقعاً شخصیت برند شما را نشان می‌دهد و با مخاطبان هدف شما طنین‌انداز می‌کند.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.