مزایا و معایب بازاریابی تلفنی برای تجارت

در این وب سایت محتوای طبقه بندی شده‌ی دیگر سایت‌ها منتشر خواهد شد

مزایا و معایب بازاریابی تلفنی برای تجارت

۲ بازديد

 بازاریابی تلفنی احتمالاً پرکاربردترین اصطلاح در صنعت بازاریابی است و من تقریباً مطمئن هستم که حداقل یک بار در مورد آن شنیده اید.

همانطور که از نام آن پیداست، بازاریابی تلفنی به دسترسی به مشتریان احتمالی برای فروش محصولات و خدمات شما اشاره دارد.

اما به همان اندازه که آسان به نظر می رسد، بازاریابی تلفنی یک تکه کیک نیست. برای متقاعد کردن مردم به خرید محصولات شما به یک مهارت منحصر به فرد نیاز دارد و اگر نمایندگان شما این مهارت را نداشته باشند، نه تنها فروش شما متضرر می شود، بلکه خطر از دست دادن مشتریان بالقوه خود را نیز خواهید داشت.

برای شفاف سازی بیشتر در مورد این موضوع، اجازه دهید با بحث در مورد مزایا و معایب بازاریابی تلفنی برای تجارت شما شروع کنیم.

جوانب مثبت بازاریابی تلفنی برای تجارت
1. مقرون به صرفه
این احتمالاً بزرگترین مزیت بازاریابی تلفنی است. در مقایسه با استخدام نیروی کار خارجی، می تواند در کسب و کار شما صرفه جویی زیادی کند. از آنجایی که به شما امکان می دهد مستقیماً با مشتریان بالقوه صحبت کنید، می توانید از مهارت های متقاعدکننده خود برای فروش محصولات خود استفاده کنید.

در حالی که برخی از مشتریان نمی توانند بلافاصله خرید انجام دهند، شما همچنان می توانید از آنها به عنوان سرنخ استفاده کنید و در آینده با آنها تماس بگیرید.

2. تعامل بیشتر شخصی است

بهترین بخش در مورد بازاریابی تلفنی ایجاد یک تماس شخصی است. طراحی وبسایت در تبریز

 

شما می توانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و در مورد ترجیحات، نیازها، علایق و آنچه که در یک محصول به دنبال آن هستند، بشناسید که به شما امکان می دهد به روشی بهتر به آنها خدمات ارائه دهید.

همچنین، برخلاف پیام‌های متنی و ایمیل‌ها، استفاده از بازاریابی تلفنی باعث پاسخ سریع‌تر مشتری می‌شود.

3. به شما امکان می دهد حوزه فروش خود را گسترش دهید
بازاریابی تلفنی به شما این آزادی را می دهد که با مشتریانی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که شما می توانید فراتر از هر مرز جغرافیایی بروید و خدمات خود را به بازار جهانی ببرید.

به این ترتیب ارزش برند محصول شما افزایش می یابد و می توانید سرنخ های جدیدی ایجاد کنید. مانند هر سکه ای دو روی دارد، بازاریابی تلفنی نیز مجموعه ای از معایب خود را دارد که باید بدانید.

معایب بازاریابی تلفنی برای تجارت
1. مداخله محسوب می شود
با بازاریابی تلفنی، می‌توانید در سطح شخصی با مشتریان خود در تماس باشید، اما اغلب کسب‌وکارها نمی‌توانند از بازاریابی تلفنی تا حد توان خود استفاده کنند.

دلیل این موضوع چیست؟

این به این دلیل است که تماس های بازاریابی تلفنی اغلب توسط اکثر مشتریان مزاحم و مزاحم تلقی می شوند.

امروزه، مردم آنقدر درگیر کارهای روزمره خود هستند که وقت و انرژی لازم برای گوش دادن به صحبت های کسی را که در مورد محصولاتشان به آنها می گوید را ندارند. این دلیلی است که مشتریان از تماس های بازاریابی تلفنی عصبانی می شوند.

2. عدم توانایی در تماس با مشتریان
مردم از دریافت تماس های اسپم از شماره های ناشناس خسته می شوند. اکثر آنها شماره خود را در لیست تماس نگیرید ثبت می کنند تا از شر اسپمرها خلاص شوند.

این می تواند برای آنها چیز خوبی باشد، اما می تواند بر تجارت شما تأثیر منفی بگذارد زیرا نمایندگان شما نمی توانند با مشتریان بالقوه ای که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند ارتباط برقرار کنند.

3. می تواند پرهزینه باشد
اگرچه بازاریابی تلفنی مقرون به صرفه است، اما جنبه‌های مرتبط با آن وجود دارد که ممکن است گران باشد. بیایید لیست مشتریان را به عنوان مثال در نظر بگیریم. بسیاری از مشتریان ذکر شده در لیست ممکن است حتی علاقه ای به خرید محصولات شما نداشته باشند و ممکن است ساعت های زیادی را صرف تماس با آنها کنید اما باز هم پاسخی دریافت نکنید.

همچنین، آموزش کارکنان برای برقراری تماس های بازاریابی تلفنی می تواند یک امر پرهزینه باشد.

همچنین بخوانید: مزایای مرکز تماس خروجی

نتیجه
اکنون که تصویر واضحی از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی برای کسب و کار خود به دست آورده اید، می توانید از مزایایی که ارائه می دهد استفاده عاقلانه ای داشته باشید و برای به حداقل رساندن معایب آن تلاش کنید.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.