مدیریت حفظ مشتری

در این وب سایت محتوای طبقه بندی شده‌ی دیگر سایت‌ها منتشر خواهد شد

مدیریت حفظ مشتری

۵ بازديد
مدیریت حفظ مشتری چیست؟#مدیریت حفظ مشتری به روشی اطلاق می شود که سازمان ها از طریق آن به مشتریان فعلی خود خدمت می کنند و آنها را حفظ می کنند. این اقداماتی است که یک شرکت برای اطمینان از وفاداری مشتریان به برند خود در مدت زمان طولانی انجام می دهد. به عبارت دیگر، مدیریت حفظ مشتری کلید موفقیت بلندمدت شماست.

امروز ما شما را از طریق بهترین رویکردها برای مدیریت حفظ مشتری برای مشاغل SaaS در هر اندازه‌ای معرفی می‌کنیم.
مدیریت حفظ مشتری چیست؟#مدیریت حفظ مشتری به روشی اطلاق می شود که سازمان ها از طریق آن به مشتریان فعلی خود خدمت می کنند و آنها را حفظ می کنند. این اقداماتی است که یک شرکت برای اطمینان از وفاداری مشتریان به برند خود در مدت زمان طولانی انجام می دهد. به عبارت دیگر، مدیریت حفظ مشتری کلید موفقیت بلندمدت شماست.
اکنون، ممکن است به اهمیت جذب مشتری در موفقیت بلندمدت فکر کنید و به هیچ وجه در اشتباه نیستید. به دست آوردن مشتریان جدید بخش مهمی از رشد و موفقیت کسب و کار است، اما راضی نگه داشتن مشتریان فعلی تا حدودی یک سلاح مخفی است – به جز اینکه اصلاً رازی نیست.
تحقیقات فراوان اهمیت حفظ مشتری را برای کسب‌وکارها نشان می‌دهد و اینکه چرا می‌توان آن را مهم‌تر از جذب مشتری در نظر گرفت. به عنوان مثال، احتمال فروش به یک مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است. وقتی نوبت به فروش به مشتری جدید می رسد، بین 5 تا 20 درصد کاهش می یابد.
بنابراین، به نفع شماست که مقداری زمان و منابع را صرف بهینه سازی سیستم مدیریت حفظ مشتری خود کنید. خوشبختانه، شما در جای مناسب هستید.
نحوه اندازه گیری میزان ماندگاری (و چرا مهم است که آن را در طول زمان ردیابی کنیم)#حفظ مشتری با استفاده از فرمول نرخ حفظ مشتری با نام مناسب اندازه گیری می شود:

درک حفظ مشتری و داشتن روشی قابل اعتماد برای نظارت بر آن شما را قادر می سازد:
پیشرفت استراتژی های حفظ مشتری خود را دنبال کنید
ارزش حفظ مشتری را به ذینفعان کلیدی منتقل کنید

طراحی سایت در تبریز
حفظ مشتری باید در تمام مراحل چرخه عمر محصول شما در اولویت باشد. نحوه برخورد شما با آن بسته به شرایط و نیازهای تجاری شما متفاوت خواهد بود.
چگونه یک سیستم مدیریت نگهداری بسازیم که برای محصول شما کار کند#بسته به مرحله چرخه عمر محصول و اهداف تجاری، تکنیک های حفظ مشتری و معیارهای حفظ مشتری شما متفاوت خواهد بود.
به زودی به آن خواهیم رسید. در حال حاضر، اجازه دهید به برخی از بهترین شیوه های کلی برای ایجاد یک استراتژی حفظ مشتری موفق نگاه کنیم.
تناسب محصول با بازار خود را پیدا کنید#این یکی نسبتاً ساده است - اگر محصول شما آن چیزی نیست که آنها نیاز دارند، مشتریان دلیلی برای ماندن ندارند. اطمینان از تناسب محصول با بازار برای حفظ و رشد مشتری ضروری است.
شان الیس، یکی از نویسندگان کتاب رشد هک، کشف کرد که استارت آپ های موفق حداقل 40 درصد تناسب محصول با بازار دارند. محصولی که دارای تناسب محصول با بازار 39 درصد یا کمتر باشد، مشکلاتی در خدمت به بازار و حفظ کاربران خواهد داشت.
یکی از راه‌های ساده برای تعیین اینکه آیا محصولی متناسب با بازار دارید یا نه این است که از مشتریان خود بپرسید. یک نظرسنجی تناسب محصول با بازار، سؤالات مربوط به تعیین میزان خدمات دهی محصول شما به کاربران را می پرسد. شما به دنبال 40٪ یا بیشتر در پاسخ "صحیح" هستید - هر چیزی زیر و ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید.

سئو سایت در تبریز
همچنین می‌توانید به معیارهای رشد نگاهی بیندازید تا ببینید آیا تناسب محصول با بازار را پیدا کرده‌اید یا خیر. اگر کاربران فوق‌العاده فعال و بسیار درگیر هستند، احتمالاً در مسیر درستی هستید.
نکته: بیابید محصول شما چگونه نیازهای مشتریان شما را برآورده می‌کند—واقعاً روی نقاط دردسری که به آن توجه می‌کند تمرکز کنید. سپس، به بهبود راه حل خود با بینش حاصل از تحقیقات و بازخورد مشتری ادامه دهید. این به تنظیم نقشه راه محصول شما کمک می کند و شما را قادر می سازد مشتریان را در اطراف خود نگه دارید و پایگاه مشتری خود را رشد دهید.

وبینار: اعتبارسنجی نقشه راه محصول با کاربران شمادر این وبینار با Maze یاد بگیرید که چگونه ایده ها و راه حل های محصول جدید را با بازخورد کاربران تأیید کنید
الان ببیناهداف روشنی را تعیین کنید#اهداف روشن به ترسیم مسیر حفظ مشتری موفق کمک می کند. دانستن آنچه برای رسیدن به آن تلاش می کنید، نیمی از نبرد است. این اهداف می توانند به شکل زیر باشند:
نرخ حفظ مشتری خود را به طور مداوم بالای 65٪ نگه دارید
افزایش ماهانه در تعامل با مشتری در سراسر سیستم عامل
افزایش سه ماهه ارزش طول عمر مشتری (CLTV)
اهداف خاصی که تعیین می کنید بستگی به این دارد که سازمان شما دقیقاً به دنبال چه چیزی از استراتژی حفظ خود است.
صرف نظر از جزئیات، ردیابی پیشرفت بخش مهمی از ایجاد یک برنامه مدیریت حفظ مشتری است که برای سازمان شما کار می کند.
با استراتژی کلی محصول هماهنگ شوید#شما به استراتژی حفظ مشتری خود نیاز دارید تا با استراتژی کلی محصول شما هماهنگ باشد. به عبارت دیگر، اگر در آن کار نمی کنند، باید مدیریت محصول و بازاریابی محصول را در یک صفحه دریافت کنید

همان بخش
استراتژی محصول آنچه را که می خواهید با محصول خود به دست آورید را نشان می دهد و معمولاً با چشم انداز محصول شما هماهنگ است. ساده شده، می تواند شبیه برخی از این مثال ها باشد:
ما می‌خواهیم پلتفرمی ایجاد کنیم که تیم‌ها را قادر می‌سازد تا در بین بخش‌ها ارتباط برقرار کنند.»
«ما می‌خواهیم ابزاری ایجاد کنیم که به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا بازخورد ویدیویی خود را در مورد هر قطعه کار بگذارند.»
ما می‌خواهیم یک پلتفرم برای شبکه‌سازی و همکاری کسب‌وکارهای SaaS ایجاد کنیم.»
دستیابی به این اهداف محصول بدون کاربران امکان پذیر نخواهد بود - و این جایی است که طرف حفظ مشتری وارد عمل می شود. شما می خواهید کاربران را در اطراف نگه دارید تا هم محصول را زنده نگه دارید و هم تصمیمات مهم توسعه محصول را مطلع کنید.
نکته: مدیریت حفظ مشتری برای توسعه یک استراتژی محصول جامع و آگاهانه ضروری است. واضح است که ارتباط این موضوع با همه ذینفعان محصول برای ادامه حمایت، بودجه و رشد کلیدی است.
اکنون، بیایید برخی از مراحل عملی را که می‌توانید در جریان کاری حفظ محور خود پیاده‌سازی کنید، مرور کنیم.
3 راه برای افزایش ماندگاری در بین کاربران جدید#استراتژی مدیریت حفظ مشتری شما بسته به مرحله چرخه عمر محصول شما و مراحل مختلف سفر مشتری از اقدامات مختلفی سود می برد.
ما با افزایش حفظ در میان کاربران جدید شروع خواهیم کرد. این چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید که در مراحل اولیه کسب و کار انجام دهید، اما همچنین برای ثبت نام های خبری با رشد محصول شما.
ورود بدون درز کاربر را فراهم کنید#تجربه ورود کاربر تجربه بزرگی است—این اولین برداشتی است که کاربران از محصول شما در عمل می‌کنند. آنها راه خود را در جریان کار کرده اند تا بتوانند نقاط عطف فعال سازی مربوطه را تکمیل کنند.
نصب عالی به کاربر شما کمک می کند تا به "آها!" خود برسد. لحظه ای در سریع ترین زمان ممکن این زمانی است که پنی پایین می آید و همه چیز در جای خود قرار می گیرد. «آها! لحظه» زمانی است که کاربران ارزش واقعی محصول شما را درک می‌کنند و چگونه به آن‌ها کمک می‌کند تا کار خود را انجام دهند.
ارائه یک تجربه حضوری که ارزش محصول شما را برجسته می کند، کلید حفظ مشتری و مبارزه با ریزش فوری مشتری است. به احتمال زیاد منجر به پذیرش بلندمدت محصول و نرخ های بالاتر رضایت مشتری می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.